Dan ni plak adik kesayangan saya:
Wednesday, December 18
Awa part 4
Bila saya lihat budak kecik ini, saya automatically ingat awa. Dia serius gaya macam awa. Mata dia. Hidung dia. Gigi dia. Cara dia. Satu cara yang sama ialah cara dia menangis. I'm tired when watching this drama. Mata saya akan bengkak menangis. Budak kecik ni semua scenes dia ada part menangis. Ni lah budak kecik tu:
Saturday, December 14
Lebih indah
Pelangi..
Terlihat tika adanya
Titisan hujan begitu resam alam
Perlu ada kepelbagaian
Cabaran dan dugaan
Membuat hidup lebih indah
Di sekelilingmu ada dinding dinding
Yang menghadangi dan menghalangi
Di sekelilingmu ada laut - laut
Yang menghampari dan merintangi
Jiwa serta raga
Cinta jiwa cinta
Kau harunginya
Kau harunginya
Umpama
Purnama jingga
Cantiknya.. di langit senja
Warnanya yang tercipta dari debu zarah udara
Mengajar hidup kita ragam tak menghasil yang indah..
You live your life to the fullest. Don't stop happiness come out from negative energy, heyy, be happy girl :) . Song from siti, im not her fan but i do love all her songs. Lagu ni macam give positive energy. :)
Monday, December 9
Singapore part 2
Weekend yang lepas, alfi and me went to singa pura2. Thehehe.. Kiteorang pegi dgn daus and his gf mayo. Car pool. Seronok sbb dah lama tak double date.
1st tujuan pegi sana sbb alfi ada match dgn rhb singapore kat yishun stadium. Kiteorang stay kat apartment pdrm, akak mayo punya apartment. Because of mayo tak de passport so, i je yang ikut diaorang pegi tengok match at 5pm.
Tour guide kiteorang kali ni, panjang.. Dia stay kat jb tapi kerja singapore. After match, kiteorang makan kat zam zam restaurant. Makan murtabak singapore. Kira awesome lah jugak. Harga tak berapa nak sure coz kiteorng tak change sin dollar, so panjang bayar dulu pkai duit dia.
Kira this trip memang tak rase nak jalan singapore sbb before this dah pernah pergi kan.. Nothing much happening at singapore well said. Hehe. Tadaaa... As usual pics show more than words.
Alfi demokkk.
At zam zam restaurant.
With all the gangs. This trip was enjoying when peoples trying to know each other, hugg and kiss each other, laughs and share stories, instead of being pathetic?
Thethehee.. Lagi best if ada panjang's gf, daus's gf. Tak delah im bored with wifey stories and gossips coz i'm not in their shoes. Okay, nunitez.
Thursday, December 5
Pathetic part 2
Being happy go lucky is better instead of being pathetic.
Happy with your surroundings, peoples, things and yes weather. Loser when someone keep updating about sadness, hardness, problematic and nahh.. What the hell are you doing?
It is pathetic! So lets we just inform our happiness, joy, hugging, and sometimes feel of missing someone special. Haihh..
I really miss awa. Currently i watching "the strange housekeeper" a korean series drama, and a cute little girl in that drama always make me cry. She make me cry becoz she looks like awa.
She makes my day. If i can whisper to her right now, i want she listen how truly sincere my feelings. Okay, nuniteZ beautiful :)
* tak tahu malu mention nama orang yang dah dikeji then kata sweet moment, hah?? Pathetic typical :p *
Tuesday, December 3
Pathetic part 1
Being annoying is better instead of being pathetic.
Loser to tell everyone about their sad stories or being pathetic on their created stories to others. Allah kan ada, yes indeed. But how close your relations with Him? How about your ibadah towards Him? Setakat kata allah kan ada tapi diri tu masih lagi melakukan keburukan, better check our disciplines and practices of islam.
# pandai plagiat others words tapi tak pandai melaksanakan pada diri sendiri.
Monday, December 2
Awa part 3
Kau manusia,
Kau tak boleh ada semua.
Kau cuma pinjaman yang akan dipulangkan bila tiba saat sesuai
Kau pergi tanpa kau tahu bila kau pergi
Kau cuma perlu bersyukur.
Saturday, November 30
Awa part 2
I think i keep writing about awa.
In this blog, instagram and facebook too, awa will be my topics.
Seriously saya sayang sangat kat awa,
Sayang saya pada awa susah nak gambarkan.
Saya sedih sangat sedih
She was leaving on a jet plane
Before this dia kat kluang but still saya rasa dia dekat dengan saya
Bila dia di sana, ya allah.. Saya rasa sangat sunyi.
I dreams about her. When i woke up, i cried. Sedih.
Saya bagi dia jam tangan as a gift and i want her remember our moments.
I will ever miss you awa.
Saya cuba untuk tak rindu dengan awa sekuatnya tapi saya lemah.
Saya rindukan bebelan dia.
Saya rindukan suara dia.
Saya rindukan manja dia.
Saya rindukan nakal dia.
Saya rindukan pelukan dan ciuman dia.
Lepas ni, siapa lagi yang akan cakap,
"Sayang ain, rindu ain".
Dari budak kecik?
Yang selalu tanya,
"Ain kat sini bape hari? "
Yang selalu merungut if saya cuti sekejap je. Yang selalu menghitung hari saya balik jumpa dia.
Kenapa ye saya rasa saya macam ada perasaan seorang ibu pada awa?
Saya rasa saya tak boleh berpisah dengan awa.
Ya allah, jadikan saya kuat untuk rindu ini.
:'(
Awa yang suka hug my pillow or my bear. Dia suka sebab bau wangi. Dia adik manja saya. Nur ilyana najwa.
Thursday, November 28
28112013
Keep looking into my eyes
I never lie with my words
Feeling me towards you are never change
On the first day we met till this minutes,
You always be my love and my badang.
Hey, i love you. :)
From kaz ishak:
Orang bijak santun katanya
Orang baik sederhana perilakunya
Orang cantik merendah dirinya
Orang bodoh update status melulu je kerjanya. :)
From halaqah:
Sudah sudahlah orang kata. Malu malu lah dengan keaiban diri. Simpan simpanlah kebaikan, simpan simpanlah keburukan. Allah tahu diri kita. Hanya allah tahu rahsia kita. Jangan fikir taubat tu terus diterima, istiqamah. Jangan riak. Jangan ingat kita dah taubat, taubat tu terus diterima, malah perlu rendah diri. :)
Insyaallah. Coming soon :)
Monday, November 25
Rhb annual grand dinner 2013
Hye!! Last night was held annual dinner for rhb bank. Include for retail banking and islamic banking. So my colleagues and i joined that dinner. Once a year pun kadang2 susah nak dapat, so why not we grab an opportunity. Hey, it's free eating okay, so i want to try a hotel's menu. Hmm.. However it's beyond my expectations. Event grand, but foods only 3 out of 5 stars i can give.
First of all theme for that night is fairytale. For me that theme is easy to dress up, mestilah sebab fairytale. It was like "today was a fairytale, i wore a dress" hah macam taylor swift punya lagu. For sure ramai yang pakai dress konon cinderella, snow white, rapunzel and cleopatra. Tapi i?
I cuma bought a black chiffon layered dress rm40, vincci pumpshoes rm25, flowery hairscarf rm7, and curly hair rm25. So total under rm100 and i can use all those things in future and my daily basic. I tak rent costume mcm diaorang buat.
Nak pergi makan je, thehehe.. Padahal takde bajet kau ye? Zaman 'princess of the night' dulu i dah pernah rasa. So dah malas kot nak over dress. Simple and easy to move. Itu pun alfi bising sbb sibuk nak pergi salon. Dia boleh kata ' i lebih suka u yang dulu' what??
I cuma temporary curl kot, bukan permanent. Haisshh.. Kelakar. Bila i pakai lipstick red color pun dia kata tak payah pakai. Macam mana i nak kawen nanti? Tak payah make up ke? Nak i simple sangat? Laki ni kadang tak paham.
Overall i enjoying this dinner. Anuar zain as an artist for that nite. Semua gila nak pergi kat anuar zain include me!! Hehe. So tadaaa.. Pictures say more than words.
Wednesday, November 20
Freaky me
I used to think before i am the weirdest and freaks in this life. However when think twice i know allah will create same character and condition as me. I just wish i will meet them and feel happy to be what we are. I'm unorganized, complicated, messy, clumsy, freaks, angry, bad hearted.
All aspects of bad attitudes, i'm deserved! Yes. Sometimes i just want to sleep and nothing can wake me up untill i get boring to sleep. Will i?
Ya allah, i need to rest. My mind, my soul.
And i know the answer is pray. No need to give me the answer. :( freaky me.
* hati kena tulus, hidup baru lurus
Subscribe to:
Posts (Atom)




















