Wednesday, February 5

Parents alfi

Bismillah. Berjumpa dengan bakal in law is one of fear factor yang saya tak suka. Bukan tak suka sebab apa..sebab saya takut. Seriously im not seorang yang tiba2 kaki buat2 baik depan orang, buat2 rajin depan orang, buat2 ramah tamah dengan orang. 

Saya tak biasa berbual dengan orang yang lebih berusia or pangkat ibu bapa. Saya tak de ibu, ayah plak saya tak rapat dengan ayah. Jarang sekali nak berbual. Tapi sebab nakkan this relationship one step closer, alfi akhirnya dapat bawak saya. Selama ni dah berapa kali dia nak bawak, tapi saya refused. 

On 31st jan, i met his family. Seriously takut sangat jantung ni berdegup laju okay. Alhamdulillah, semua berjalan lancar. We talked about getting hitched. Saya cam nak nangis sebab jumpa parents alfi. Siblings alfi saya tak kisah sangat sebab pernah jumpa. Tapi untuk parents alfi, i take it long for 3 years untuk prepare jumpa.

Fuhhh.. Lega nya allah je tahu. Masa otw umah alfi pun saya dah bisu diam je. Tapi after jumpa, yeayy!!! Saya dah banyak cakap. Lepas beban, alhamdulillah. 

Haih.. Tulah, ketakutan yang saya dah tempuh. Rupanya bukan senang. Even saya ni kecoh and banyak cakap dengan orang, tapi dengan parents orang lain, saya akan jadi diam sebab respect. 

Ni first time saya jumpa family orang lain, sebelum ni kapel dengan orang lain, tak pernah jumpa dengan parents diaorang. Sebab ayah saya ajar, jangan pernah nak pergi rumah keluarga lelaki selagi tak ada apa2 ikatan. Melainkan lelaki tu betul2 akan jadi pilihan hati kita. So i wish this will be first and last. First untuk selamanya. Amin. Dear allah, make all this way easy for us. :)

0 'bebelness':