Thursday, January 9

Meminta maaf

Bismillah.

Islam ajar kita dimulakan dengan bismillah, diakhiri dengan alhamdulillah. 

Post saya kali ini adalah dengan tujuan untuk meminta maaf. Mungkin satu hari nanti, saya tak ada lagi.. Saya tak dapat nak minta maaf. Even saya tahu orang takkan tahu saya minta maaf ke tidak.

Tapi saya coretkan disini. Saya minta maaf pada manusia yang saya gelarkan dengan gelaran yang tak sedap didengar itu. 

Saya minta maaf sebab saya tunggu kata maaf dia pada saya. Tapi bila kita tunggu orang tu minta maaf, orang tu takkan sedar kesalahan dia. Jadi dia takkan pernah nak minta maaf. 

At the end, saya buat post ini untuk meminta maaf. Biarlah allah je yang tahu apa kesilapan kita masa lalu. Saya tak nak kata apa2. 

Yang penting sekarang, saya minta maaf. Dan saya dah maafkan dia. Cuma ya allah, kau jauhkan orang itu dari saya. Cukup saya dah minta maaf, dan saya nak orang tu pergi jauh jauh dari hidup saya.

Saya tak nak nama tu muncul lagi dari mulut orang lain. Cuma satu pesanan saya, jangan pernah sebut nama saya dengan kebencian dan menghina. 

Walaupun kita dah cuba berubah sebaik mungkin, tapi kita tak tahu allah terima atau tidak. Jadi biarlah kita rahsiakan sendiri dengan allah. Tak perlu diheboh. Mengaku diri berubah lebih baik. 


Alhamdulillah. Saya lebih tenang kini. Bila meminta maaf even saya tak tahu sama ada saya dimaafkan atau tidak. Out. 

0 'bebelness':