Thursday, September 25

Peace

Bismillah.

Subhanallah. One of my friend, non muslim, indian, woman, knew my history.. She said that..

"You already did your part, seek a forgiveness to that person, so whether they accept or not, that are their decisions. Even you are not wrong at all, that the other things. The pious human is when they forgive persons who are even didn't seek forgiveness from you, instead of they did wrong to you."

Ya allah, non muslim pun nasihatkan saya macam tu. She said, you dah cukup baik, jadi you tambahkan baik you untuk memaafkan orang. That's better.  Thanks saras! I terkesan okay. She keep makes me soft hearted. Saya memang dah maafkan pun, tapi kadang2 bisikan syaitan ni suruh saya admit jangan maafkan sehingga orang yang menyakiti saya melutut minta maaf. 

Tapi impossible kan? Jadi, saya terdaya untuk maafkan orang2 yang menyakiti saya. Dan saya tahu saya juga tunduk sembah untuk meminta maaf pada orang yang saya sakiti. Ya allah, hidup kat dunia ni sementara sahaja, jadi saya tak mahu sia2 untuk perkara yang membazir macam ni. Peace okay!


Model pic: nur ilyana najwa. 

0 'bebelness':