Sunday, August 19

1st syawal

It's syawal eventually.
Alhamdulillah. Now on 19th and we celebrating eid mubarak.
Tahun ini all my sis beraya di johor.
Yeahh..so takdelah penat sgt nak prepare all the things.

Balik kluang pun hari khamis malam dan sampai jumaat pagi,
Balik dengan my sis dari kedah.
Mcm biasa bila raya skarang ni, my turn kena pergi pasar.
Tak suka, benci sbb penat ramai orang.
Berebut rebut dengan pakcik makcik.
Tapi kiteorang? Semua pempuan..muda2 plak tu.

Klakar.. Tapi seronok!


So we cam whoring lah disitu.
After bersesak berebut beli ayam. Next destination pergi beli cake!
Then balik rumah terus buat ayam bakar sambil tengok kabhi kushi kabhi gham
Hee.. Tak tgk sampai habis sbb ngantuk, so tido.

Malam after iftar, main bunga api dan mercun.
Layankan nephew and niece yang lima orang ni plus adik 2 orang.
Bayangkan rumah.. Ya allah. Ramainya!
Macam biasa layankan awa yang suke sgt dengan ipad ni.


Dah dengar announcement dari penimpan mohor besar tu,
So kiteorang start tiup ballons sebab nak celebrate besday.
Yeahh!!my besday, nia my niece and also my bro in law.
Happening sangat. Alhamdulillah with this happiness ya allah.

Next plan we decide go to last bazaar for this year.
Macam biasa lah nak beli kuih tunjuk dengan harga murah.
Tapi bazaar kluang paling sesak, dan sangat sesak.
However that the most thing i ever love it.

So malam ini, rasa sayu sangat mendalam.
Saya rindukan arwah mak.
Dengar takbir, mula air keluar laju je dari mata.
Mak, saya rindukan mak. Alfatihah dan yassin jelah pegganti rindu ini.
Even saya tak ada picture mak, tapi wajah mak tak pernah saya lupa.
Saya sentiasa ingat, mak selalu cakap saya cantik!
Jadi bila cantik, hati kena cantik.
Insyallah. Saya akan cuba. 


Di syawal ini, saya dengan rendah diri dan ikhlas untuk meminta maaf
Maaf kepada semua insan yang saya sakitkan.
Okay, nitez all.


P/s: saya rindu alfi. Saya harap dia pun bahagia sama macam apa saya rasa sekarang.









0 'bebelness':