Saturday, November 3

singa pura pura

As i promised before, nak story about our journey to kota singa pura-pura.
Yup, that's my first step down there even i'm johorean.
They say negeri sebelah negara kecik tu pun takkan xpernah pergi?
Hello! I'm not kaki berjalan, my lifetime spent on my study life.
Saya bukan orang kaya yang asyik travel, i just live moderately.

We went by car, as alfi had game at singapore. Rhb malaysia vs Rhb singapore.
I wanted to watch them play but they did during eid adha.
Saya ada family, so kena lah spend time dengan family.
Alfi dah kat singapore untuk one and half day, so saya naik bus pergi larkin, jb.
Hah...like a long time ago. Dah lama tak pegi jb by bus. After that alfi amik msuk singapore.

So around 4pm we crossed that straits. And here we were.. Singapore.
Yeayy!! Oversea? Kelakar kan, macam orang jakun sangat.
That nite, we walks at orchard road. Bought perfumes for alfi and me.
Affordable and lightly cheap from malaysia. But it just for old brand. 
My dior addict and gucci still same prices as usual.
Hampa.

Then on the other day, around 10.30 am after breakfast with alfi's friends.
Kite orang naik cab. Daus, alfi and me in one cab. And another cab for husband-wife-kid and alfi's friend.
Sampai USS, rasa macam yeayy!!! Finally kami dah jejak sini. Heee..
Main semua game yang ada, roller coaster part yang paling best.
Saya hantu roller coaster! Hilang semua pressure kerja.
Menjerit je.

Seronok tu tak boleh nak digambarkan sebab dah lama tak have fun mcm tu.
Especially bila bukan berdua je dengan alfi. Ada kawan kawan dia yang semuanya best.
Husband and wife yang sporting. Baby faris yang sangat comel. Gay couple yang cool.
Hahaha. Saya sangat happy. Tapi kat sana saya malas nak bergambar.
Im not typical suke ambik gambar background buildings or something.
Saya suka ambik gambar dengan makhluk tuhan.

Better saya habiskan masa dengan explore semua tempat dan try all the games.
Mummy returns, transformers, steven Spielberg, far far away, owhh..dan semualah.
Cuma satu je tak dapat nak main, lost world. Hampa.
Because too many peoples. Please repeat USS again. Heee..


 Tadaaa.. Ini jelah pic yang ada. Seee..baby faris soooo comel kan?
Habis basah baju sebab dukung dia main ais. Lagi satu, dia ni sangat semangat.
Sakit tangan dua hari sebab dukung dia. Tapi saya suka sebab memang saya suka baby.


Okay, saya boleh jadi girl yang macam dekat iklan sunsilk tu.
Morning rambut cantik je, sampai petang rambut macam apa.
Ni sebab selalu air diaorang simbah every game saya main.
Basah baju, melekit, basah rambut.
So, in advice, nak pergi sini tak payah lawa lawa.
At first time, saya pkai kasut.
Then dah aktif sangat, tukar selipar.
Alfi lagi lah pakai kasut then kaki dia melecet unfortunately tak bawak selipar.
So 30$ melayanglah. Ipanema je kot. Mahal.

Nak dekat balik tu, shopping baju USS for me and alfi. Tu je dapat beli.
Nak beli souvenirs tak mampu. Duit rm1k macam tak de nilai di sana.
Insyaallah, satu hari nanti saya pergi lagi. Conclusion, USS sangat best even singaporean 
not so friendly. Damn hot please? Malaysian is much cool from them.

However, ada seorang sri lanka ni guess me a singaporean.
Please i'm not. Tekaan semua salah.
Hmm..so the end for this kota singa pura pura.

Next trip: aussie boleh tak? 




0 'bebelness':