Monday, August 11

Kurus tapi fit- nm galaxy run 3rd series

Bismillah. 

Hye! On last sunday, i joined marathon nm galaxy run 3rd series. Yeayy!! Even pit stop saya terlalu banyak tapi saya tetap habiskan my run. 18km and this is my first time i try yang jauh macam ni.

Start at 5.15 early in the morning then kesian dengan alfi sebab dia terpaksa teman i plus dia kena tido dalam kete. Tulah ajak masuk marathon tak nak. Gemuk siapa yang salah? Salahkan diri sendiri. Hehe

Then bila dengar azan subuh, saya singgah masjid untuk subuh dalam masa 15mins saya abezkan masa kat masjid. Bila nak solat, sakit perut plak then kena take time lagi. Memang ketinggalan sangatlah saya nanti. 

Tapi takpe sebab saya punye tujuan ari tu adalah just finish the run at the finishing line. Tu je. Lambat takpe asalkan saya habiskan larian. Buat apa lari tapi tak tunaikan tanggungjawab seorang islam kan? Hah kena batang hidung sendiri! 

Yang seronoknya marathon kali ni, saya banyak berbual dengan kaki marathon yang lain, mostly semua pernah and suka join marathon. Wahh semua nak kurus tapi fit! I'm proud of malaysian nowdays.

Buat yang suka perli saya kata buat apalah kau join lari tu weyh, buat penat badan dan makin kurus melayanglah kau weyh. Hello! Saya kurus tapi fit okay. 

Alhamdulillah. Belum pernah lagi allah timpakan sakit sampai warded lagi. Setakat demam tu biasalah. Saya doa sangat saya sentiasa dikurniakan kesihatan tubuh badan. Tapi bila Allah kata kun fayakun, kita manusia sehebat mana pun takkan terlepas ujian Dia. 

Jadi selama mana kita hidup ni, jagalah kesihatan diri kita tanpa melakukan benda yang mudarat. Dah kata smoking tu banyak penyakit mudarat, silalah stop wahai alfi shahrin. Banyakkan bersenam. Ni mulut je kata nak kurus tapi no action taken. Susahlah. 

Hah kan bila saya dah bebel, semua benda saya ungkit. Heeee.. So next marathon insyaAllah this september. Yeayy!! 

Saya tak kata saya hebat, tapi saya berusaha untuk fit. Squat and plank 10 mins pun dah memadai. :) biar kurus tapi fit okay :) 




Alfi kata dia nak belikan saya running shoes baru. Heee nakk!!! 



0 'bebelness':