Monday, October 1

love story part 2

Love story part 2:

Hye, lets continue what i wrote here yesterday. Okay! After MASUM habis, alfi cakap kita masih boleh text, call and boleh keep in touch. But heyyy!! Dia milik orang okay, takkan saya nak rampas milik orang. Memang saya silap sebab dekatkan diri pada dia. Tapi i just wish masa UUM je boleh bersama dia, then if dia dah balik KL, saya berharap saya takkan rapat lagi dengan dia. Allah planned everything hardly, Allah masih dekatkan saya dengan alfi. Jiwa dekat eventhough diri jauh.

Saya ingatkan, after balik KL dia takkan ingat saya lagi. tapi sampai je KL, dia terus text saya. sedihnya, ingatkan dia main -main je dengan saya. But i decided accept one of this guy nak saya jadi gf dia. Saya jumpa this guy kat MASUM jugak. Saya tak nak amik hak orang lain, jadi saya terima je this guy. Emm.. Saya tak berapa pasti is it alfi dissapointed or not bila dapat tahu saya dah ada orang lain or tidak. Yang saya tahu, masa alfi jumpa saya, saya still single. Dalam masa 2weeks saja saya terus accept this guy. Then terus stop contact dengan alfi.

Tapi alfi tak, dia still text me, call me. Tak pernah dia lupa nak wish morning and night pada saya, even saya tak reply. Tak pernah reply. Bila alfi call, saya banyak kali tak picup. But then saya picup juga sebab rasa kesian dia banyak kali call. Till climax, one day saya dapat call dari sorang perempuan. She asked me everthing. Kenal tak alfi shahrin? saya siapa? Saya asal johor kan? She know my full name exactly! Tapi saya marah, saya kata awak ni siapa? Suddenly, perempuan tu pulak marah saya. Dia kata pergilah mengadu kat alfi shahrin, and hangup.

Owh..saya mula rasa ni gf alfi. Saya terus contact alfi. Saya tak tahu apa yang terjadi. Seriously saya tak nak ganggu 
relationship diaorang, sebab tu saya jauhkan diri dari alfi. Alfi kata biarkan je. Saya terus tak contact alfi. Situasi ni 
berpanjangan selama 1 year. Saya ada facebook alfi, tapi kami tak pernah add satu sama lain. Saya cuma tengok mengenai alfi. Dia kata dia mencintai perempuan itu selama lamanya dan hanya dia satu. OMG!! So saya terus tak contact dia sebab saya tahu dia bahagia dengan perempuan tu. what happen with the guy yang saya accept tu? That guy tahu macam mana saya dengan alfi. Setiap yang alfi text saya bagi that guy baca. So nothing saya keep it secret to that guy.

One year after MASUM 2009 till 2010 saya still di kedah, practical there and habis study saya balik johor. Saya stay di 
johor bahru my sis house. Saya buat temporary work nak tunggu convo degree. Masa di johor, saya banyak kali juga picup alfi's call. Dia selalu kata asyik dia je call saya, tapi kenapa saya tak call dia. Emm... Seriously, saya suka berborak dengan alfi. Dia banyak cerita, dia suka nyanyikan saya lagu. First song dia bagi saya lagu kerispatih, " lagu rindu".

Saya pernah tulis entry untuk alfi senyap senyap. Saya letak lirik lagu "lagu rindu", itu untuk alfi. Dan dia pernah nyanyikan lagu tu untuk saya. Alfi sweet! Sebab tu saya tak nak terima dia sebab dia sweet, sweet talker okay. Dan saya tak nak terpedaya dengan dia. No. No. Alfi pernah simpan niat nak datang konvo saya. Owh.. Ada lagi perkara saya tak cerita. Saya sanggup kenalkan antara kawan baik saya pada alfi, supaya alfi tak ingat saya lagi. Saya kenalkan kawan saya tu sebab kawan saya suruh kenalkan dengan mana mana lelaki. Ehh..nampak sangat saya ni banyak laki. Heee..xdelah.

Tapi alfi kata saya jahat sebab senang senang bagi num phone dia pada kawan saya. Emm..nak wat camne. Mesti pelikkan,
kenapa alfi ada gf, tapi still contact saya? Dia banyak cerita pasal gf dia pada saya. Tapi..takkan saya nak tulis kat sini. 
Secret okay. Biarlah hanya saya, alfi dan perempuan tu je yang tahu. Nothing. After convo, saya joined GEMS, eventually dengan takdir Allah, saya dapat jadi trainee di Malaysian Agrifood Corporation, Puchong. I told alfi about that, yang saya kena training di Puchong untuk 6months. Alfi happy sangat. So it started at Puchong. Pic di bawah saya pergi alfi's convo and buka puasa. Saya tak pergi berdua duan dengan alfi, tapi saya pergi dengan kawan baik saya, Ayu yang saya kenal di GEMS. 


Taraaaaa.. Okay, continue esok untuk love story part 3. Nitez!!.



0 'bebelness':