Tuesday, October 2

Title 9

Love story part 3:

Haittteee.. Okay, continue yang semalam punya. Tapi sebelum tu saya lupa nak story pasal alfi bagi saya barang after dia dah balik KL. Alfi hantar barang di rumah saya di kluang. Dia bagi one box yang penuh dengan barang. Dia bagi baju KLIUC (siap spray with perfume) hahaha, one bear, and kad yang saya ingat dia tulis. Dia tulis, "kalaulah poket doraemon ada, dia nak kembali masa bersama saya" . Lebih kurang macam tulah ayat dia, tak ingat sangat. Yang bukak box tu, adik saya. Dialah yang baca semua. So my siblings suma dah tahu kewujudan alfi, padahal time tu saya ada that guy.

Okay, after saya dapat jadi trainee di Puchong, saat itulah semuanya terjadi. Kerap berjumpa, alfi sentiasa bawa saya 
tempat favourites dia. Actually alfi ingatkan my periods bersama dia hanya untuk 6months, sebab saya akan berada di 
Puchong hanya untuk 6months. So dia gunakan masa tu sebaik mungkin. After 6months pun saya ada planning yang 
terbesar iaitu continue masters. And i know at that time alfi hopefully i didnt get that applications. Sebab itu bermakna saya akan betul betul tinggalkan dia. 

Masa saya di Puchong, alfi told me he already brake up with that perempuan. Bukti pun dah ada, coz di facebook alfi, 
tiada lagi pictures perempuan tu. saya percaya dia tiada lagi relationship with that perempuan. Saya pula still with that guy. Bila dah jauh, sentiasa gaduh, bertekak and so on. Hmmm.. Memang that true saya jahat! Sebab saya yang gatal hang out dengan alfi,padahal saya ada that guy. Alfi tahu saya ada bf, tapi dia tak kisah, which i didnt know dia kisah or tak sampai sekarang. Eventually masa raya 2010, perempuan tu call me again. Begging me, cried, and make sad story ask me to leave alfi. And what i said, " saya takkan tinggalkan alfi, tapi ask alfi untuk tinggalkan saya". 

Apa lagi, mengamuklah perempuan tu. seriously, saya tak bersalah langsung sebab saya tahu alfi dah brake up with 
perempuan tu. Kalau tak, kenapa sebelum ni, saya yang serious jaukan diri dari alfi sebab saya tahu dia milik orang. 1year saya jauhkan diri dari alfi even alfi still contact me. And alfi explained that dia nak break sekejap dengan perempuan tu dan 
take time, if rasa ada jodoh, adalah. Alfi salah sebab dia still bagi hope pada perempuan tu. Saya tak salahkan alfi coz dia dah lama dengan perempuan tu. Saya pun bukannya gf alfi lagi time tu. we just a friend. Hmm..complicated kan hubungan kami? Nak bersama, tapi masing masing ada orang lain.

Sampailah satu tarikh ni, 20092010 kami bercinta! Hah? Bercinta? Yeayy!!! Banyak sangat dugaan yang datang, 
serious..macam main hunger games tu. Semua ada, cacian, makian, umpatan, keji, fitnah, dengki, bertampar, bertumbuk, haha..bercampur aduk. Saya dengan alfi still ada, even more benda tu makin merapatkan kami. Orang orang yang nak memisahkan tu, makin membuatkan kami rapat. Sorry, bukan makin menjarakkan. Semua ada hikmah. Alhamdulillah. 
Seriously saya dah minta maaf dengan that perempuan and that guy sebelum ni. Jadi..nothing yang saya tak buat lagi.

All this kuasa Allah, dia yang tentukan. Macam mana hebatnya saya cuba jauhkan diri dari Alfi, tapi makin dekat saya dengan Alfi. Dan kesungguhan alfi untuk wait me for 1year, membuatkan saya ehhh..terjatuh dengan dia. Even i know macam mana teruknya alfi dipulau, dikeji, diumpat oleh kawan kawan dia sebab break with that perempuan. Semua tu kuasa Allah. Tapi semua ni belum tamat lagi. Saya belum sah sebagai milik dia. Jadi, kuasa Allah melebihi segalanya.
Insyaallah, jika betul alfi untuk saya, syukur. Dia nikmat yang Allah bagi untuk saya. Jika dia tak ditakdirkan untuk saya, saya terima segalanya. So, tu jelah love story saya and alfi. Two years as kawan baik, kekasih dan musuh.

Thank you, untuk kawan kawan yang support saya dan faham my situation. Terima kasih allah untuk kurniaan yang hebat untuk saya, sebab hadirkan dia dalam hidup saya. Okay! Jom happy happy plak, cam nak sedih sedih je ni. Huhuhuk.




One more thing, saya happy sangat sebab dapat baca diari that perempuan ( diari tu dia tulis untuk alfi) yang banyak cerita pasal sad story dia compare to happy story semasa dia dengan alfi. At least i know, yang dia tak dapat layanan macam mana alfi layan saya, dan bagaimana dia dengki sangat dengan saya sebab alfi pilih saya. Perbuatan yang jahat akan dibalas kejahatan, saya tak pernah take a revenge to that perempuan even perempuan tu buat jahat pada saya. I believe hanya Allah akan balas perbuatan tu. So paham paham jela heh, kalau bukan di dunia, di akhirat nanti. To that guy, he's married now! Im happy sebab even that guy pun buat jahat pada saya atleast dia minta maaf pada saya and my family 
sebab kekasaran dia terhadap saya. Dan terbukti now dia happy! Alhamdulillah. Tapi to that perempuan? Emm..tak pernah minta maaf, jadi.. Just see with yourself. Whatever it is, semua ni pengajaran okay! Chill ! Tskk tsskk tsskk.





0 'bebelness':