Sunday, June 1

Beruntung dan bersyukur

I wanted to say about this things.

I got small conversation with one of my colleague. Tak memasal cerita benda ni. Dia tanya saya tak belajar ke pasal fasakh, cerai, rujuk and semua. 

I said: tak sekolah agama so tak tahu sangat.

She said: ehh awk kan orang johor, kenapa tak sekolah agama?

I said: dosa sgt ke tak sekolah agama? Pelik sangat ke?

She said: kenalah sekolah agama.

Saya terkelu. Saya rasa macam hina sangat sebab saya tak sekolah agama. 

Bukan saya tak nak tapi masa tu after pindah kluang, rumah saya jauh dengan sekolah agama. Ayah plak kerja tak dapat nak hantar untuk sekolah agama. So saya memang tak dapatlah nak sekolah.

Ingat saya tak nak ke sekolah agama? Bila tengok kawan sessi petang busy hafal ayat alquran bila diaorang ada test untuk sekolah agama.

Saya jeles. 
Before this, saya sekolah agama, saya takkan miss untuk dapat sampai number 3. 

Saya kan minah menghafal.

Then bila tak dapat sekolah agama, saya try untuk dapatkan A for pendidikan islam semasa sekolah menengah. 

Haihh.. Janganlah pandang saya macam tu sangat. Setiap orang berbeza, takkan ada yang sentiasa beruntung. 

Saya bukan beruntung. 

Saya sentiasa kurang.

Tapi saya bersyukur.

Tak nak mengeluh.

0 'bebelness':