Saturday, March 8

Wanita mulia part 3

Bismillah.. 

Kadang2 kita kat dunia ni hanya fikir 
Diri kita saja yang betul.
Diri kita saja yang baik.
Semua buruk tu diri orang lain.

Kenapa bila kita meminta maaf tapi orang anggap dan gelak sarkastik
Kita kalah
Kita rendah darjat
Kita memang salah

Apa tak boleh ke if kita saling memaafi?
Apa tak boleh ke if kita saling melupai?
Bila kita minta maaf, dia anggap benda tu endah tak endah.
Diketawakan. 

Dicanang diheboh.

Kenapa kata maaf susah nak diungkap?
Asalkan kita nyatakan dengan bermakna
Adakah mereka fikir mereka selayak allah untuk tidak perlu meminta maaf dan memaafi?
Nauzubillah.

Saya memang kurang segala sifat dan perlakuan.
Saya tak mengaku saya wanita yang tabah, gagah, hebat
Saya tak mengaku saya wanita yang istimewa di mata setiap makhluk.
Saya wanita yang lemah segala sifat.

Saya yakin, suatu hari nanti akan ada manusia yang anggap saya wanita yang mulia. Tapi layak ke saya dianggap sebegitu?

Saya hanya berdoa saya boleh jadi yang terbaik bagi diri saya dan insan yang diciptakan untuk saya. Amin. :) 






0 'bebelness':