Monday, April 14

Hijab part 2


Bismillah. Saya rasa isu tudung sekarang menjadi2.
Bagi saya, yang tak berapa mampu.
Untuk beli harga ratus2 untuk sehelai tudung yang bertujuan menutup aurat, itu melampau.

Dulu saya tak berhijab, saya kedekut nak keluarkan duit untuk beli tudung.
Dulu tudung mahal. Tapi bila ada tudung bawal rm5 and ramai orang mula kreatif dengan style tudung yang cantik, jadi saya mampu untuk berhijrah pakai tudung sekarang.

Saya senang dengan wide shawl, dahlah harga rm6 if beli borong dekat jln tar tu, plus dengan labuh lagi shawl nya.
Bila harga tudung sekarang makin murah, maka secara tak langsung ramai yang akan menutup aurat. 

Aurat tu bukan subjektif ye, aurat tu objektif. Satu pilihan jawapan sahaja. Jadi pilihlah sama ada betul atau tidak kita tutup aurat. SubhanAllah. 

Berfesyen ikut kemampuan diri. Itu betul. 
Tapi manusia sentiasa inginkan kepuasan. Maka tak salah jika kita dapat berfesyen dengan jalan yang lebih murah dan bersederhana.

Dunia akhir zaman. Hanya mampu melihat kekurangan diri sendiri. :) nitez peoples. Alhamdulillah masih ada nyawa. 

0 'bebelness':